ישראל כץ: בקדנציה הזאת נטמיע את טכנולוגיות הבטיחות ברכב

    יוסי אשר | צילום: פייסבוק No Comments on ישראל כץ: בקדנציה הזאת נטמיע את טכנולוגיות הבטיחות ברכב
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה ישראל כ"ץ, נאם היום (ג') בכינוס לרגל יום הבטיחות בדרכים שהתקיים בכנסת על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

    בנאומו הוא הביע את חזונו לקדנציה השלישית ואולי גם האחרונה שלו במשרד התחבורה.

    לדבריו "אחד היעדים שקבעתי לי בקדנציה השלישית כשר התחבורה הוא נושא קידום הרכב האוטונומי שהמוחות הישראליים הם המובילים בתחום הזה. אבל לא רק – גם רפורמה בבטיחות הרכב. מדובר גם על הגנה על הנהג ועל הולך הרגל על ידי מכשור וטכנולוגיה מדהימה ובניגוד לשמועות שנפוצות, אני לא מקדם אף חברה, האמינו לי שהם לא צריכים את העזרה שלי. כמו בכל דבר אני מזמן את היועצת המשפטית של המשרד ודורש להקפיד על תחרותיות ועל שוויוניות. אני שמח שחברות ישראליות הן מובילות בעולם ולא צריך להתבייש בזה. להיפך.

    הטכנולוגיה הזו יודעת להגן ולתת התראה מול רכבים ומול הולכי רגל. כבר לפני שנתיים קבעתי את זה כיעד ואנחנו מתמרצים עם רשות המיסים כל רכב חדש שמתקין את מערכות ההגנה הללו כאן בארץ. אבל זה הטריד אותי שהרכב המשומש לא מקבל את אותו ההגנה כמו שמקבל רכב חדש. אנחנו כבר חודשים במגעים עם רשות המיסים ועם משרד האוצר כדי למצוא מקורות מימון.

    הכי קל שאני אחתום על תקנה שתחייב את כל הנהגים להתקין את המערכות אבל אני לא רוצה להטיל גזירות על הציבור ולכן אנחנו מפתחים שיטות של תימרוץ. בישיבת הממשלה האחרונה הצגתי עם שר האוצר את האפשרות להתקין את המערכות הללו.

    מה שהכי הדהים אותי הם הנתונים – במעקב אחרי 40 אלף כלי רכב שהותקנו בהן מערכות התראה יש ירידה של 80% בתאונות הדרכים בכל העולם. אני כשר שממונה על הבטיחות בדרכים, הממשלה וראש הממשלה, לא יכולים לעמוד מן הצד מול האפשרות של להביא להתקנה כמה שיותר אמצעים כאלה ולהביא כך למפנה דרמטי מעבר לעבודה הסיזיפית שכולנו עושים.

    הממשלה הכריעה ואימצה את הרפורמה הזו והנחתה את שר האוצר ואותי למצוא דרכי מימון. היום הוא יום של צער וחמלה אבל אם אני מפריד את ההיבט האנושי ומסתכל על ההיבט הכלכלי – הנזק הכלכלי שנגרם למדינת ישראל כל שנה מתאונות הדרכים הוא למעלה מ-14 מיליארד שקלים.

    בנוסף, חברות הביטוח צריכות לתרום את חלקן אם הממשלה תדאג להחזר לאזרח– חברות הביטוח צריכות לתת שקל על כל שקל שניתן. הן מרוויחות לא מעט ואנחנו רוצים פחות תאונות ופחות מכירות של חלקי חילוף. אני לא בא לשר האוצר ואומר לו שייתן לי מיליארדים – אני קורא לו להיות שותף למהפכה הזו שהיא ריאלית וחשובה. יחד נמנע את ההרוג הבא וכל הרוג הוא כמובן עולם ומלואו".



    0 תגובות